Hopp til innhold

Språk

Retur og reklamasjon

Viktig informasjon om retur og reklamasjon

Mange av våre produkter er unike og vintage, og kan derfor ikke erstattes. Vi har derfor en policy som innebærer at alle fraktede varer sendes på kundens eget ansvar, og under Postens/Brings ansvar. Vi sender med forsikring opp til 10.000 NOK innen Norge. Ved spørsmål om skader på varer må du ta kontakt direkte med Posten/Bring.

Vi fraskriver oss alt ansvar når ordren har forlatt butikken, og vi ber om forståelse for dette på grunn av risikoen for skader under transport. Vi oppfordrer deg til å besøke vår fysiske butikk dersom det er mulig.

Lamper og elektrisk installasjon

Mange av våre lamper, spesielt vintage-lamper, mangler stempel eller godkjenning som nyere lamper ofte har, og dokumentasjon kan være mangelfull. Noen lamper kan ha behov for ny elektrisk installasjon, og det er kundens eget ansvar å sikre at dette gjøres korrekt. Vi anbefaler at du rådfører deg med en elektriker dersom du er usikker.

Vintage-lamper har ingen funksjonsgaranti, og installasjon skjer på kundens egen risiko.

VIKTIG:

  • Vintageprodukter, utstillingsmodeller, Murano-lamper, kunst og spesialbestillinger: Produkter som lamper, speil, møbler, tapet, tekstiler, tepper og annet som bestilles spesielt for kunden, kan ikke returneres eller byttes. Murano-lamper har heller ingen angrerett.
  • Lamper i glass: Bevegelser i hjemmet kan forårsake klirring i glasslampene, men dette gir ingen rett til reklamasjon.
  • Større møbler: Det er kundens ansvar å kontrollere at store møbler, som sofaer og skap, kan komme inn i boligens dører. Vi tar ikke ansvar for feil i mål, farger, tekstiler eller om møbler ikke passer.
  • Vintagemøbler og produkter kommer svært sjeldent med dokumentasjon og det kan være vanskelig å oppdrive. Skulle du mot formodning kreve dette, ber vi deg vurdere kjøp av disse produktene. Produktene selges «as if» og som regel uten noen form for bevis/dokumentasjon. 
    Tekstiler og tapeter er bestillingsvare og det er ingen bytte eller retur til produsent eller Alabaster. Det er kundens / skredders ansvar å kontrollere før hver bestilling at orderen er korrekt da det er ikke mulig å returnere eller bytte. 

Frakt

Vi anbefaler at skjøre og delikate produkter kjøpes fysisk i butikken. Dersom du likevel ønsker forsendelse, sender vi med Posten som har en erstatningsgrense på 10.000 NOK. Posten er ansvarlig for eventuelle skader under transport, og alle spørsmål om erstatning må rettes til dem. Vi takker for din forståelse.

Lamper, ledninger og elektrisk ansvar

Mange av våre lamper, spesielt vintage-lamper, er ikke merket med stempel/godkjenning. Dersom du er usikker på om den elektriske installasjonen må oppgraderes, anbefaler vi at du rådfører deg med en elektriker.

Returpolicy

Vi har en 14-dagers returrett, noe som betyr at du har 14 dager fra mottak av varen til å be om retur. For at en vare skal være kvalifisert for retur, må den være i samme stand som da du mottok den, ubrukt, med merkelapp og i originalemballasjen. Du må også fremvise kvittering eller kjøpsbevis.

For å starte en retur, send oss en forespørsel på kontakt@alabasterstudio.no. Hvis returen blir godkjent, vil du være ansvarlig for fraktkostnadene tilbake til oss. Du vil få tilsendt adressen du skal sende varen til på e-post.

Skader og problemer

Vennligst inspiser ordren din ved mottak og kontakt oss umiddelbart hvis varen er defekt, skadet, eller hvis du har mottatt feil vare, slik at vi kan vurdere situasjonen og finne en løsning.

Bytte av varer

Den raskeste måten å sikre at du får det du ønsker, er å returnere varen og, etter at returen er godkjent, gjøre et nytt kjøp av den ønskede varen.

EU: 14-dagers angrerett

For kjøp innen EU har du rett til å avbryte eller returnere ordren innen 14 dager uten begrunnelse. Varen må være i samme stand som ved mottak, ubrukt, med merkelapp og i originalemballasjen. Kvittering eller kjøpsbevis må vedlegges.

Refusjoner

Vi vil informere deg når vi har mottatt og inspisert returen, og gi beskjed om refusjonen er godkjent. Hvis godkjent, vil beløpet bli refundert til din opprinnelige betalingsmetode innen 10-14 virkedager. Husk at det kan ta noe tid før banken eller kredittkortselskapet ditt behandler og bokfører tilbakebetalingen. Hvis det har gått mer enn 14 dager etter godkjenning av returen, vennligst kontakt oss på kontakt@alabasterstudio.no.

Priser og produkter

Noen produkter er merket med 0 kr. Dette er ikke den faktiske prisen, men brukes for å indikere "pris på forespørsel." Vennligst kontakt oss for riktig pris, og ikke bestill varer uten oppgitt pris, da ordren vil bli avvist.

Fargene på produktene i nettbutikken og på sosiale medier vises så nøyaktig som mulig, men vi kan ikke garantere at fargen på varen er identisk med det som vises på skjermen din, på grunn av variasjoner i digitale skjermer.

La deg inspirere av nyheter fra Alabaster Studio. Få nyheter og inspirasjon rett til innboksen din.

Vi deler historier om våre håndplukkede varer, spennende nyheter og ideér til hvordan du kan skape et mer personlig hjem.

Søk

Back to top

Handlekurv

Din handlekurv er tom

Handle nå